jak w temacie- musimy przez jakiś czas odłożyć tą operację i chce sie dowiedzieć kiedy to wszystko wymienialiście, czy wytrzyma jeszcze troche czy to już nie wskazane? autko ma 2,5roku i za spokojnie eksploatowane nie jest, ale jak do tej pory awarii brak...
jak w temacie- musimy przez jakiś czas odłożyć tą operację i chce sie dowiedzieć kiedy to wszystko wymienialiście, czy wytrzyma jeszcze troche czy to już nie wskazane? autko ma 2,5roku i za spokojnie eksploatowane nie jest, ale jak do tej pory awarii brak...
nie jestem fachowcem w tej branży, wszystkie moje dotychczasowe samochody były kręcone by Diesel fuel (zakładam, że masz diesla), i o rozrząd z nauczki na swojej kieszeni dbam (w fordzie escort 94 rok puścił pasek i rozwaliła się głowica i parę innych dosyć kosztownych zabawek przy 110kkm, naprawa ok. 6000 zł na tamte czasy - rok 1996). W czasach obecnych po zawirusowaniu oktaśki rocznik 2003 pasek zmieniłem wcześniej niż ASO przewiduję, tj. przy 75 tyś km. Wymiana paska i napinaczy nie jest kosztowna, a zaoszczędzi Ci potem konktretnego bólu głowy i portfela. Polecam i namawiam.... Inaczej sprawa wygląda przy benzynowcach, mniej rygorystycznie.
Pozdrawiam
aczkolwiek... NajtFukinPatrol North-West Techno-destroyed by dobrygrzeswawa WhitePride :smokedevil
W czasach obecnych po zawirusowaniu oktaśki rocznik 2003 pasek zmieniłem wcześniej niż ASO przewiduję, tj. przy 75 tyś km. Wymiana paska i napinaczy nie jest kosztowna, a zaoszczędzi Ci potem konktretnego bólu głowy i portfela.
A nie powinno sie wymieniac kompletnego rozrzadu ,ze wszystkimi rolkami ? :roll:
Bo patrzac w ceny na stronie skody ,tez wlasnie wymieniaja tylko pasek i napinacz (w tedy ten rozzrad wcale drogo nie wychodzi).
[ Dodano: Pon 04 Lip, 05 18:44 ]
Zamieszczone przez adik_s
jak w temacie- musimy przez jakiś czas odłożyć tą operację i chce sie dowiedzieć kiedy to wszystko wymienialiście, czy wytrzyma jeszcze troche czy to już nie wskazane?
To widze ze kolega jako jeden z nielicznych wytrzymal i przejechal zalecane ksiazkowe kilometry , nie wymienil rozrzadu przy 90kkm jak wiekszosc zmienia. W ASO zalecaja zmiane juz przy 90kkm bo potrafi pasek nie dotrzymac do 120kkm. Ja bym zmienil na twoim miejscu. Rozrzad to nie blachostka :!: Nie chcialbym po strzeleniu paska juz swojego silnika ,bo po naprawie napewno juz nie bedzie taki sam :roll:
To widze ze kolega jako jeden z nielicznych wytrzymal i przejechal zalecane ksiazkowe kilometry , nie wymienil rozrzadu przy 90kkm jak wiekszosc zmienia. W ASO zalecaja zmiane juz przy 90kkm bo potrafi pasek nie dotrzymac do 120kkm. Ja bym zmienil na twoim miejscu. Rozrzad to nie blachostka :!: Nie chcialbym po strzeleniu paska juz swojego silnika ,bo po naprawie napewno juz nie bedzie taki sam :roll:
Qrcze, a w ALH napisane, że po 120 wymieniać. No i teraz mnie zaszczepiłeś. Chyba też wymienię po 90 kkm. A czy pasek ma jakąś żywotność czasową - np: 5 lat i wymieniać, czy nie? Do tej pory miałem auta z łańcuszkami i miałem święty spokój. Dlaczego wszyscy nie robią łańcuszków ??????? :evil: :evil: :evil:
Wymieniony chwile temu przy 85 tysiach, pasek lekko popekany i troche luzu na rolkach.
Ale w PD wymienia sie przy 90kkm a w VP pisze "niby" 120kkm :roll:
Najbardziej mnie zastanawia ,czy na stan twojego rozrzadu mogly wplynac mody ? :roll:
Caly czas sie glowie czy po virusie nie trzeba jednak wczesniej rozzradu wymieniac :roll:
[ Dodano: Pon 04 Lip, 05 21:10 ]
A czy w waszej occie pasek tez szumial przy rozrzadzie?
U mnie zaczol szumiec od 55kkm ,teraz mam juz 89500km i raczej wymienie na tym przegladzie. Najbardziej do wczesniejszej zmiany mobilizuje mnie ten szum :evil:
u mnie nic nie szumi tylko samo przeświadczenie o tym, że juz sporo km nie daje spokoju, a w ASO juz nie serwisujemy... i przydałoby sie zrobić te stabilizatory bo mnie szlag trafia, ale mój tata ględzi, że jeszcze da sie jeździć... ehh upierdliwy jest w sprawach inwestycji w komfort :P
Wymieniony chwile temu przy 85 tysiach, pasek lekko popekany i troche luzu na rolkach.
Ale w PD wymienia sie przy 90kkm a w VP pisze "niby" 120kkm :roll:
Najbardziej mnie zastanawia ,czy na stan twojego rozrzadu mogly wplynac mody ? :roll:
Caly czas sie glowie czy po virusie nie trzeba jednak wczesniej rozzradu wymieniac :roll:
[ Dodano: Pon 04 Lip, 05 21:10 ]
A czy w waszej occie pasek tez szumial przy rozrzadzie?
U mnie zaczol szumiec od 55kkm ,teraz mam juz 89500km i raczej wymienie na tym przegladzie. Najbardziej do wczesniejszej zmiany mobilizuje mnie ten szum :evil:
Lepiej 5 przed niż 5 po. A wpływ modów na rozrząd, niewiadomo. Zmieniłem wcześniej i problem z bani.
ja wam teraz dam zgwozdke kiedys jak odbierałem auto z serwisu dali mi rozpiske czynności co i jak przy jakim przebiegu
w dieselu napisane było że wymiana co 90000
taksamo w benzynach tylko był jeden wyjątek 1.8 T
było tam napisane że pierwszqa inspekcja przy 90000
druga przy 120000 a wymina przy 180000 :shock: pojeździłem do 90000 i przed przeglądem byłem z wizytą w aso zapytac sie co przygotowac a oni powiedzieli mi ze rozrząd pasek i cały osprzet rolik napinacze
pytam sie czemu taka zmiana w odpowiedzi otrzymałem że Skoda sie pomyliła
gdzis chyba jeszcze mam tą rozpiske wiec jak ją znajde to zapodam ot taka ciekawostka
przydałoby sie zrobić te stabilizatory bo mnie szlag trafia, ale mój tata ględzi, że jeszcze da sie jeździć... ehh upierdliwy jest w sprawach inwestycji w komfort
Po 12,5zl za sztuke plus robocizna. I na kolejne 100tys powinny starczyc.
adik_s, pamietaj zeby wymienic tez pompe wody przy wymianie rozrzadu :!:
Orietuje sie ktos ile dokladnie kosztuje nowa pompa wody w ASO?
Zastanawia mnie czy ta przypadlosc padania pompy dotyczy wszystkich modeli tdi czy tylko w starszych egzemplazach ? :roll:
Kolega powyzej popelnil maly blad stad zwrocilem mu uwage.
Wyjasniam 130kW to ok 176KM. A tyle jak sadze kolega powyzej nie ma. Jedna literka a wiele zmienia.
Zamiast oznaczenia KM mozna uzyc zamiennie PS lub HP.
Natomiast samego oznaczenia kw jako takiego nie ma jest tylko kW od kilo Wat - tlumacze juz lopatologicznie, zeby potem ktos nie zarzucil ze znow jakis skrot myslowy uzylem.
Wymień ten rozrząd. Ja " urwałem" 3 rozrządy w autach z grupy Fiat mniej - więcej w połowie ich żywotności podawanych w instrukcjach. W Skodzie zmieniłwem przu 80.000, bo auta od nowości nie miałem i nie byłem pewien, czy kręcone nie było. Pasek wygladał dobrze. Pęknieęć nie było. Oczywiście wymieniłem też całą resztę ( bez pompy wody). Na rozrządzie nie radzę oszczędzać
no, wymienione... pasek wyglądał OK, dwie rolki napinające tez, jedynie dwie pozostałe rolki były w bardzo mizernym stanie... bez pompy wodnej kosztowało to 720zł (oczywiscie nie w ASO :P )
Samiec,
U mnie zaczol szumiec od 55kkm ,teraz mam juz 89500km i raczej wymienie na tym przegladzie. Najbardziej do wczesniejszej zmiany mobilizuje mnie ten szum
Czyli moze jest nadzieja ze moj by wytrzymal jeszcze troche km wiecej :wink:
A jaki byl stan paska i rolek po wymianie u ciebie ? ops: Juz doczytalem ,co i jak .
Komentarz